文章リハビリ

この世はクソファッキン  だけどこの世はAll you need is love. (映画と本と音楽の感想と雑記のブログ)

(I Wanna Live In A Dream In My) Record Machine/Noel Gallagher's High Flying Birds

Help me

Define the light that's shinning on me

To get back what they've taken from me

And build a little fire where it's cold

助けてくれ

俺の上で輝いている光は何なのか教えてくれ

奴らが俺から奪ったものを取り返すために

そして凍えるような場所に小さな火を灯すために

Show me

The path that leads to all the glory

The words that tell a sacred story

And build a little fire where it's cold

教えてくれ

全ての栄光に続く小さな道を

大切な物語を話すための言葉を

そして凍えるような場所に小さな火を灯すんだ

I wanna live in a dream in my record machine

I wanna piece of the world and everyone inside my mouth

俺のレコードマシーンの夢の中で生きていたい

ほんの少しでいいから世界のかけらが欲しい

Cos all the money I waste is in a matter of taste

I wanna piece of the world

And you can't make me spit it out

自分で使える金くらいは好きなように使うんだ

ほんの少しでいいから世界のかけらが欲しい

お前には奪ったりすることなんてできないよ

Take me back from the darkness where they sent me

Give hope to places where it can't be

And build a little fire where it's cold

奴らが俺を閉じ込めた暗がりから連れ出してくれ

良いことなんて何もないような場所に、希望を送ってくれ

そして凍えるように寒い場所に、小さな火を灯してほしい

I wanna live in a dream in my record machine

I wanna piece of the world and everyone inside my mouth

俺のレコードマシーンの夢の中で生きていたい

ほんの少しでいいから世界のかけらが欲しい

Cos all the money I waste is in a matter of taste

I wanna piece of the world

And you can't make me spit it out

自分の金くらいは好きなことにつぎ込むのさ

ほんの少しでいい、世界のかけらが欲しい

お前にはどうすることもできないよ

You can't give me a reason

I don't need one to shine

You can't give me the feelings

Cos they're already mine

輝くための理由なんて俺に押し付けることはできないよ

だって輝くのに理由なんて必要ないから

俺に感情を押し付けることなんてできないよ

感情なんて、自分自身のものだから

Cause I'm one in a million

And if the sun won't rise on my soul

Then I'll glow

俺は100万人の中の1人にすぎないよ

だけどもし太陽が俺の魂を照らさないのなら

俺が自分で輝いてやるさ・・・

※誤訳・意訳多発です注意してください