文章リハビリ

この世はクソファッキン  だけどこの世はAll you need is love. (映画と本と音楽の感想と雑記のブログ)

Ticket to ride/The Beatles

I think I'm gonna be sad

I think it's today, yea

The girl who likes driving me mad

Is going away.

ほんとに悲しいよ

たしか今日だったと思うんだ

僕の大好きなあの子が

遠くへ行ってしまう日は

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride, and she don't care

彼女は乗車券を手に入れたんだ

彼女は乗車券を手に入れたんだ

彼女は遠くへ行くってのに、平気な顔をしてるんだ

She said that living with me,

Was bringing her down, yea

She won't never be free,

When i was around.

彼女は言ったよ、

僕と一緒にいると気が滅入るって

僕がそばにいると

自由を感じないって

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride, and she don't care

彼女は乗車券を買ったのさ

彼女は乗車券を買ったのさ

彼女は僕と会えなくなるってのに、平気な顔をしてるんだ

I don't know why she's riding so high

She outta think twice,

she outta do right, by me

Before she gets to saying good-bye

She outta think twice,

She outta do right, by me.

どうして彼女があんなに元気なのかわからないよ

彼女はもう僕のことを考えないだろうし

彼女はもう僕のことなんて、なんとも思ってない

お願いだからさよならを言う前に

僕のことを考え直して欲しい

僕のことをもうちょっとまともに扱って欲しい

I think I'm gonna be sad,

I think it's today, yeh,

The girl that's driving me mad,

Is going away.

悲しくなるよ

たしか今日なんだ

僕が夢中になったあの子が

遠くへ行くのは

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride

She's got a ticket to ride, and she don't care

彼女は乗車券を持ってるんだよ

彼女は乗車券を持ってるんだよ

もうすぐ遠くへ行くっていうのに、彼女は何にも気にしちゃいないんだ

I don't know why she's riding so high

She outta think twice,

she outta do right, by me

Before she gets to saying good-bye

She outta think twice,

She outta do right, by me.

どうして彼女があんなに元気なのかわからないよ

彼女はもう僕のことなんて考えないだろうし

彼女はもう僕のことなんて、なんとも思ってないんだろう

けどお願いだからさよならを言う前に

僕のことを考え直して欲しい

僕をまた特別な人として見て欲しい

She said that living with me,

Was bringing her down, yea

She won't never be free,

When i was around.

彼女は僕と暮らしてると

気が滅入るんだってさ

僕がそばにいると

自由を感じないって

She's got a ticket to ride,

She's got a ticket to ride,

She's got a ticket to ride, but she don't care.

My baby don't care, my baby don't care.

彼女は乗車券を持っているんだ

彼女は乗車券を持っているんだ

彼女は乗車券を持っていて、もうすぐ僕と会えなくなるっていうのに、平気な顔をしてるんだ

僕の大好きなあの子は、何も気にしちゃいない 僕の大好きなあの子は平気な顔をしてるんだ・・

※意訳・誤訳多発です注意してください